rss
rss
rss

Dupa cateva referinte anglosaxone, este cazul sa echilibram balanta geostrategica printr-o referinta la un site frantuzesc. La www.bouygues-construction.com gasiti pagina unuia dintre marii jucatori mondiali in domeniul constructiilor. Bouygues este o companie aflata cu un pas inaintea globalizarii, fiind prezenta deja in peste 60 de tari de pe sase continente. Formula gasita pentru gestionarea afacerilor unui gigant cu aproape 40.000 de angajati si cu venituri de cinci miliarde si jumatate de dolari, anul trecut, a fost organizarea sa in mai multe divizii ce formeaza o retea la nivel mondial. Activitatile grupului acopera o plaja foarte larga, de la constructia celor mai avangardiste cladiri, la restaurari ale unor monumente arhitectonice, poduri si tuneluri, retele de iluminat stradal etc. Printre proiectele ale caror imagini le veti putea gasi si pe site se numara: o sala de sport si un superb aeroport din Budapesta, Hotelul Fullerton din Singapore, Centrul Expozitional Hong Kong, Centrul Comercial Kurski din Moscova, Aeroportul din Praga, Stadionul National Abuja in Nigeria, hotelul cubanez Pesquero Holguin, Universitatea Regala din Londra, Muang Thong Thai din Tailanda, Stade de France din Paris realizat impreuna cu alte antreprize.

In Romania, Bouygues si-a facut intrarea in forta cu World Trade Center din Piata Presei Libere. I-au urmat Bucharest Financial Plaza, Satul Francez, Novotel si renovarea Palatului de Justitie din Bucuresti.


Francezii se mandresc cu folosirea unor materiale inovative, cum este Ductalul, un beton obtinut in colaborare cu laboratoarele Lafarge si Rhodia, care combina caracteristici tehnice precum flexibilitatea durabilitatea si pretul, dat fiind ca e necesara o cantitate mai mica, deja folosit la Podul Seonyu din Coreea de Sud, la coloanele ignifuge ale Muzeului Regina Sofia din Madrid, turnate in tuburi de otel de la o inaltime de 16 metri. Pentru reconstructia Turnului Credit Lyonnais din Paris, specialistii firmei au inlocuit toti stalpii exteriori cu o noua structura de rezistenta, largind spatiul utilizabil din interior cu 3.600 de metri patrati. Podelele au fost intarite prin cresterea in grosime de la 8 la 13 cm, in timp ce peretele corpului principal a fost ingrosat cu 25 de cm, pentru a face fata presiunii suplimentare. Aceasta a fost cea mai mare operatiune de reconstructie a unui turn derulata in Franta.

(articol publicat in revista Constructii civile si industriale, septembrie 2005)

Articole asemanatoare:

By schmoukiz, 14.03.2008 in Articole Publicate

Tags: , ,