Jacque Fresco e un batranel care seamana cu un rocker iesit la pensie (se tine chiar bine pentru cineva nascut in 1916 !), e inventator si auto-intitulat inginer de sisteme sociale. Oricat de trist ar suna, de el se leaga sperantele omenirii pentru o lume mai buna si mai dreapta. Cel putin asta ne invita sa credem Peter Joseph, realizatorul celui mai popular film conspirationist, Zeitgeist, care i-a dedicat lui Fresco mai mult de jumatate din continuarea intitulata Zeitgeist Addendum
Cum arata lumea construita de Fresco si asistenta lui Roxanne Meadows? Grozav, cum altfel!? Depaseste chiar si sperantele paradisului marxist. E o lume in care nimeni nu trebuie sa mearga la lucru (asta i-ar fi placut si conului Leonida!), dat fiind ca in respectiva societate penuria va fi inlocuita cu abundenta. Dispar in primul rand banii, toate oranduirile de pana acum fiind, in opinia lui Fresco, sisteme monetariste.
Masura renuntarii la bani a fost propusa de un singur guvernator al unei banci centrale din lume: un anume Che Guevara, care visa la intoarcerea la o economie bazata pe troc. Ideea lui Che Guevara nu a fost pusa in practica de Fidel Castro, cel care il numise la conducerea Bancii Centrale pe tanarul absolvent de medicina. Legenda spune ca tanarul Che Guevara a ridicat mana atunci cand Fidel a spus “am nevoie de un bun economist”, doar pentru ca intelesese “am nevoie de un bun comunist”.
Dar sa ne intoarcem la utopia numita Proiectul Venus. Fresco e de parere ca lumea are in clipa de fata toate resursele necesare bunastarii, inclusiv energie si hrana, dar aceste resurse sunt acaparate de cei care controleaza sistemul monetar si de corporatiile care manipuleaza politicieni. Acestia din urma ar urma sa si dispara in lumea lui Fresco, fiind inlocuiti de sisteme computationale avansate, la fel cum robotii vor lua locul angajatilor umani.
Utopia e departe de a fi doar pe hartie, ea exista in realitate sub forma unui falanster de 85.000 mp, situat in Florida, Statele Unite si cuprinde cladiri si facilitati de transport complet automatizate.
Puteti vedea imagini, machete si alte materiale pe site-ul proiectului Venus.
Ca si Marx, Lenin si Stalin, in vremea lor, Fresco crede cu putere in iminenta prabusire a capitalismului. (L-am uitat din enumerare pe Iliescu, imi cer scuze). Criza mondiala actuala ii da incredere.
Planul de bataie al adeptilor sai seamana leit cu desfasuratorul urmat de “revolutionarii de profesie”: actualmente ne aflam intr-o faza de ridicare a constiintelor prin propaganda, va urma prabusirea sistemului monetarist, trecerea la economia bazata pe resurse, evident o faza intermediara (aici ne-am impotmolit data trecuta!) si, in fine, “the brave new world”, descrisa mai sus. O lume din care vor disparea cateva meserii (pe langa cea de politician), cum ar fi cea de broker, agent bancar sau lucrator in publicitate. Desi… dat fiind ca firmele si relatia angajat-angajator in general vor fi pe duca, poate nici nu era nevoie de precizari de genul asta. In schimb, intrebat daca drogurile vor fi interzise in societatea sa, Fresco a raspuns cam ambiguu: “noi speram ca vom putea oferi un mediu atat de interesant si de motivant, incat foarte putini oameni vor mai recurge la droguri”.

Articole asemanatoare:

By schmoukiz, 21.04.2009 in Politica | 32 Comments

Tags: , , , , , ,

32 comentarii


  1. ionel
    25:08:2009

    Este greu pentru tine, o minte limitata si indoctrinata, sa intelegi ce este Proiectul Venus. Se pare ca nu vrei sa vezi ca lucrurile se indreapta intracolo. Altfel, oricum nu se mai poate.

  2. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  3. ionel
    25:08:2009

    intr-acolo

  4. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  5. schmoukiz
    25:08:2009

    O minte limitata si indoctrinata, dar abia iesita dintr-un proiect Venus, acum 18 ani…
    In rest, Ionel, Ionelule, nu mai bea, baiatule ;) )

  6. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  7. lol
    27:12:2009

    Ceea ce nu ai inteles tu de fapt, e ca Proiectul Venus are in vedere, eliminarea nationalismului/patriotismului, rasismului si a granitelor … Doar gandindu-ma la asta, e ceva total opus fata de ideologia marxista .
    Dar poate ne dai tu o idee mai buna ..
    Chiar daca aberezi mult, aberezi si tu tot pentru bani … iti vad reclamele Google Adsense acolo …

  8. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  9. schmoukiz
    27:12:2009

    E drept ca, incepand cu Stalin si sfarsind (sa speram) cu Voronin, comunistii au apelat la nationalism si chiar xenofobie pentru a-si mentine puterea, dar marxismul e la origini o ideologie internationalista. Zeci de ani pe frontispiciul ziarului Scanteia (“organul” PCR) a stat scris citatul din Marx: Proletari din toate tarile, uniti-va!”. (Ultimele cuvinte din “Manifestul Comunist” ,1848)
    Cat despre reclame, da recunosc, sunt un capitalist nemernic, care isi plateste hostingul si castiga cu nerusinare zeci de centi din clickurile date de clasa muncitoare. :)
    E o forma timida de economie de piata. Nu e ideea mea, dar cu siguranta e mai buna decat comunismul nou sau vechi.

  10. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  11. lady karenina
    18:03:2010

    e clar ca nici un sistem nu este bun, nici macar presupusa ‘democratie’ … ca sa functioneze ‘democratia’ ar trebui date legi care, evident, sa se si respecte, de limitare a veniturilor oricarui om, pentru ca e demonstrat ca omul nu are limite si asta duce la adancirea prapastiei dintre bogati si saraci … si poate doar asa majoritatea oamenilor saraci au o sansa sa aiba macar strictul necesar existentei, altfel … sustin ideea proiectului venus …

  12. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  13. mirela
    17:05:2010

    Proiectul venus e o chestiune indrazneata insa pentru a fi pus in miscare , va mai dura pe putin vreo 50 de ani. Ar fi foarte bun un sistem ce toata lumea e egala,,.. de ce unii sa aiba bucurii pe suferinta altora…. tremura oare varful piramidei? Azi traim intr-un sistem dominat de escroci ,escrocherii… fara constiinta …Cine inseala mai mult sa aiba mai mult… totul e o sclavie intr-o lume monetara…. hai sa ne eliberam…de aceste lanturi ce ne opresc in a inainta in tehnologie…. in proiectul venus doctorul va fi doctor din din drtagoste pentru a fi doctor nu pentru castig…. hai sa starpim fratilor cu cei ce sug din fericirea si vietile noastre…sa combatem acesti virusi ai planetei ce cauta sa o distruga in loc sa o faca sa evoluieze…. va salut…!!!!

  14. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
  15. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  16. mihai
    1:12:2010

    fratilor, trebuie sa punem piciorul in prag, trebuie sa ne alaturam Miscarii acum! sistemul financiar va duce la un declin atat de mare (mai mare decat cel actual) incat se va instaura anarhia! si cel mai probabil WW3

  17. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  18. Manu21
    15:02:2011

    Nu inteleg de unde vine atitudinea ta batjocoritoare la adresa proiectului Venus si a lui Jacque Fresco. sunt sigur ca si economia bazata pe resurse va avea unele minusuri, dar in orice caz e mult mai buna decat actuala economie bazata pe bani.
    DAr nu toata lumea trebuie sa aiba viziuni, sa fie adaptata schimbarii. Cei care inteleg nevoia de schimbare se vor alatura proiectului Venus. Ceilalti, ca si autorul acestui articol, vor ramane in vechea societate care treptat se va prabusi.

    Bine ati scris: Mihai, Mirela, Lady Karenina, si altii

  19. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  20. Catalin
    22:02:2011

    Domnilor comunismul a avut armata, a avut elitism, stratificare sociala.
    Proiectul Venus vine si spune sistemele sociale actuale NU FUNCTIONEAZA NU ARE ROST SA LE TOT CARPIM.Noi vrem sa va prezentam un sistem diferit Economie bazata pe Resurse NU SPUNEM CA E PERFECT DAR E MULT MAI BUN DECAT CE AVEM ACUM.
    Jacque Fresco NU ZICE niciodata ca popii sau politicienii ca Societatea pe care o vom construi prin Venus Project e Perfecta si NU TREBUIE SCHIMBATA.El spune ca avem tehnologia sa construim o societate in care sa depasim joburile inutile si nefolositoare societatii ca:politicienii,popii,maturatorii,chelnerii, functionarii de la ghisee etc.Voi cei care nu intelegezi ce vrea Venus Project uitati-va si pe youtube la interviurile cu Jacque Fresco si Peter Joseph ascultati ce au de spus si apoi judecati.Dand o eticheta ca si comunismul Proiectului Venus demonstreaza ca NU STII CE ESTE COMUNISMUL.Societatea de azi e plina de oameni ignoranti care nu au educatia si tehnologia de ultima ora ca sa vada ce usor ar fi sa producem abundenta pentru toata lumea.

  21. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  22. Catalin
    22:02:2011

    Am o intrebare pentru Schmoukiz .Domnule tu stii ca eu am lucrat in administratia publica si am intrebat unul dintre consilierii locali cum propune el sa reduca numarul de accidente rutiere? Stii ce mi-a raspuns ca NU AVEM BANI.Eu l-am intrebat ipotetic sa presupunem ca avem.Mi-a spus pai vom angaja mai multi politisti si vom crea un nou cod rutier care sa fie si mai dur si amenzi si mai mari.Eu i-am spus atunci crezi ca asta il va opri vreun om sa se urce beat la volan, sau sa conduca cu viteza sau sa nu respecte regulile de circulatie cand nu-l vede nimeni? El mi-a raspuns vom pune camere si radare.Eu l-am intrebat bun dar batranul care va fi calcat pe trecerea de pietoni crezi ca ii va pasa de camerele tale?El zice atunci catre mine bine ba desteptule dar tu ce propui asta fiindca imi era prieten altfel probabil se lua si pleca demult si nu ma baga in seama?
    Zic uite ce propun: eu am vazut pe Discovery ca exista tehnologia care daca te simte baut opreste masina si nu o poti porni,am vazut sonarul si gps-ul care se poat pune pe o masina si dac esti in oras sa decupleze acceleratia automat cand ajungi la 50 km/h inafara orasului la fel cand treci de 120 km/h sa o decupleze.Sonarul sa iti franeze masina cand esti intr-o vecinatate de trecere de pietoni sau prea aproape de un alt autovehicul.L-am lasat gura casca.Ok avem tehnologia,avem resursele naturale sa o punem in practica DE CE NU O PUNEM?Ca NU AVEM BANI NU?SI CA NU FACEM PROFIT NU?
    Gandeste-te cati oameni FAC BANI IN URMA UNUI ACCIDENT RUTIER:politia, asigurarile,bancile,doctorii,pompele funebre,cimitirele,popii,Politicienii prin taxele puse la toti ceilalti.DEci tehnologia nu va fi pusa in practica fiindca NU IESE BANUL CUI II PASA CA OAMENII SUFERA!!!DOMNULE ITI SPUN UN LUCRU REAL IN ORICE TARA DIN LUMEA ASTA BANUL FACE LEGEA SI NU INVERS.DACA AI BANI FACI CE VREI OMORI PE CINE VREI SI NIMENI NU ITI FACE NIMIC.

  23. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  24. Catalin
    22:02:2011

    Zilele trecute unul din consilierii locai din Arad punea pe facebook ca e fericit ca Dinu Patriciu a castigat inca un proces.Eu l-am intrebat domnule asta e unul dintre cei mai mari hoti si criminali din tara asta si tu te bucuri ca legea nu-l atinge? Stiti ce mi-a raspuns ca nu numa Dinu Patriciu e hot si criminal ca sunt si altii ca eu sunt cu PDL-ul si incerc sa manipulezi lumea si mi-a dat si REMOVE FRIEND HA HA HA sa nu pot sa ii raspund.Voi spune doar atat ei se joaca jocul pentru bani si putere si demonstreaza ca NU AVEM NEVOIE DE EI DOAR SA NE FURE SI SA NE IGNORE.Va intreb pe toti ce veti scrie aici domnilor NIVELUL DE TRAI PE CARE IL AVETI ACUM POLITICA VI LA CREAT SAU OAMENII DE STIINTA CARE AU CREAT TEHNOLOGIA?? Voi vedeti ca majoritatea industriilor au o crestere a productie cand devin automatizate?Ce credeti ca se va intimpla cu oamenii care isi vor pierde locurile de munca datorita profitabilitatii trecerii pe tehnologie?Masina nu are nevoie de concediu,nu se imbolnaveste,nu trebe taxe de pensie,somaj etc.Ce se va intampla cu toti acesti oameni cand patronul ii va da afara ca nu ii aduc profit? Vor fi nevoiti sa devina hoti si criminali sa supravietuiasca pentru ca nu mai au in ce sector al locurilor de munca sa mearga.Deci va intreb daca nu facem trecerea la un sistem bazat pe resurse si nu pe bani cat credeti ca va mai dura pana vor exista produse din abundenta dar NU VOM AVEA BVANI SA LE CUMPARAM 5 ani 10 ani?

  25. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  26. Catalin
    22:02:2011

    Dupa cum vad eu lucrurile AVEM 2 optiuni sa NU FACEM NIMIC SI SA INTRAM IN COLAPS ECONOMIC si sa ne omoram intre noi in timp ce bogatanii fug cu banii nostri peste hotare pana si acolo se va sparge balonul de sapun..Sau sa sprijinim cum putem Venus Project care ne ofera o varianta mai buna si va asigur ca si varianta asta va fi cu lupte cand bogatanii si bigotii vor incerca sa ne inchida gura cu orice mijloc.Eu sincer imi pun energia si inteligenta sa ajut un om ca Jacque Fresco care spune hai sa facem o lume mai buna pentru toti nu numa pentru unii.Nu va e rusine sa vedeti cum un batran de 94 de ani face mai mlult decat voi care 99% dintre voi sunteti mult mai tineri si va irositi viata degeaba.Domnilor eu sunt prea EGOIST ca sa accept ca o viata intreaga sa slugaresc pe cineva mai prost decat mine si el sa aiba de toate si eu sa nu am nimic si sa trebuiasca sa il servesc.De ce sa nu am si eu tot ce imi trebuie si sa imi pot urma pasiunile?
    TOTI CEI CARE GANDESC CA NUMAI LOR LI SE CUVINE TOT LE SPUN GO FUCK YOURSELF!

  27. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  28. Manu21
    22:02:2011

    Ascultati-l pe Catalin, ca stie ce spune!
    In prezent sunt preocupat cu proiectarea (deocamdata teoretica) unui orasel care sa se autosustina, in genul proiectului Venus. Asa ceva este posibil. Trebuie doar sa gandim totul altfel decat dupa tiparele cu care suntem obisnuiti.

    Cautati pe google orasul Auroville din India. Cititi despre Auroville si atunci nu veti mai spune ca economia bazata pe resurse e o utopie.

  29. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  30. schmoukiz
    22:02:2011

    OK, sper ca socialistii utopici s-au racorit dupa rafala de comentarii lasate astazi la acest articol. Presupun ca sunteti foarte tineri si nu pot sa va acuz prea tare: scoala riguroasa nu se mai face in Romania, ca sa va reprosez ca ignorati istoria, iar presa continua Cantarea Romaniei din motive pur comerciale: grosul publicului TV e format din pensionari cu nostalgii comuniste, deci cultul lui Ceausescu e intretinut cu buna stiinta pe toate posturile, inclusiv cele ale puterii.
    Pentru Catalin: am remarcat ca ai o pronuntata gandire magica (nu e un paradox, e frecvent la socialistii cu intentii bune. Apropo, la putere nici in comunism nu ajung visatorii, astia ajung la Canal, incearca sa citesti ceva despre soarta lui Bellu Zilber cand ai timp.) Iti recomand cu caldura cartile lui Lucian Boia – in special “Mitologia stiintifica a comunismului”, dar si altele care se refera la lumea moderna, gen “Mitul longevitatii, cum sa traim 200 de ani”. Lucruri care te vor surprinde vei gasi si intr-o lucrare a lui Igor Shafarevich – The Socialist Phenomenon. Bibliografia ar putea fi uriasa, dar ma limitez la atat. Citeste-le, ti-o spun fara ironie, te vor ajuta sa vezi ca lucrurile care te incanta la varta asta i-au incantat si pe altii inainte si vei avea o privire mai matura asupra lumii in care traim.
    Din cele cateva mesaje ale tale am retinut ca utopia voastra va fi diferita de cele precedente pentru ca acum avem tehnologii mai bune. Pai nu din lipsa de tehnologie a esuat comunismul, ci viceversa. Ca exista tehnologie mai sofisticata pe mana unor maniaci care vor sa sistematizeze si sa controleze fiecare aspect al vietii umane ar trebui sa ne ingrozeasca, nu sa ne bucure. Hitler a avut tehnologie mai buna decat Gingis Han si rezultatele s-au vazut.
    Esti foarte entuziasmat ca exista GPS, calculatoare, sonare etc. Ti-ai pus intrebarea unde au aparut toate aceste tehnologii? Care e contributia stiintifica a Chinei comuniste, a Arabiei Saudite islamiste, a Rusiei samd, societati mult mai exact organizate decat liberalismul “haotic”. Doar capitalismul creeaza bunastare si un mediu concurential in care individul e presat sa fie inventiv, nu conformist, pentru a reusi.

  31. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  32. schmoukiz
    22:02:2011

    Si un filmulet explicativ, daca nu aveti rabdare pentru carti:

  33. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  34. Manu21
    22:02:2011

    Schmoukiz! Ai scris:

    Doar capitalismul creaza bunastare

    Explica-mi de ce sistemul capitalist mondial este in declin? Hai sa nu vorbim de Romania, sa vorbim de capitalismul in SUA. De ce SUA are o datorie cu o crestere fulminanta? Si in acelasi timp, dolarul este in cadere continua?
    De ce in zilele noastre capitalismul se clatina din temelii si se va prabusi?
    E clar ca se va prabusi in scurt timp. Asa cum s-a prabusit si comunismul.

  35. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  36. schmoukiz
    23:02:2011

    S-o luam istoriceste. In preajma Revolutiei Franceze, un consilier politic de geniu, Alexis de Toqueville a vizitat proaspat independentele colonii, pe care lumea le credea o gloata de aventurieri si le-a descris ca pe “o natiune in mars”, care va deveni inevitabil prima putere mondiala. Hai sa numaram cate imperii au pierit de atunci incoace, ca sa vedem ce intuitii s-au confirmat si care nu.
    O generatie mai tarziu, Franta lui Napoleon cucerea cam toata Europa, inclusiv Moscova pentru cateva luni. Inutil sa spun ca azi Franta e surclasata economic de California si nici macar cultural nu poate emite cine stie ce pretentii.
    I-a urmat Revolutia industriala si imperiul colonial britanic: era atat de mare, incat a ramas supranumele “imperiul peste care soarele nu apune”, intins pana in Afganistan, India, Palestina si cine mai stie unde. (Apropo, tot capitalismul reusise si isprava asta, dubland speranta de viata a omului, intre altele.) Dar englezilor le-a venit de hac lipsa de resurse demografice reale, deci s-au intors la a fi o insula. America e la locul ei.
    Cam in epoca aia au aparut si primele bocitoare ale Americii. Marx e cel mai cunoscut dar nu singurul. La mijlocul secolului XIX a inventat comunismul doar pentru a grabi procesul “inevitabil” de disolutie a capitalismului “putred”.
    Fascismul a venit cu propria lui alternativa la capitalism, iar socialistul nationalist Hitler a uimit lumea cu autostrazile lui, cu disciplina masinariei de razboi si cu cresterea economica planificata. A fost la un pas sa cucereasca Moscova, noroc ca s-au gasit tot “lacomii de capitalisti” americani sa-si riste vietile ca sa ne scoata pe noi, pe europeni, din rahat, ba sa ne mai si ajute sa ne reconstruim prin planul Marshall. (Tarile comuniste au refuzat ajutorul, chestie de optiune.)
    Dupa imperiul german a urmat imperiul sovietic: cel mai intins din istorie. Daca punem la socoteala tarile satelite, cam o treime din glob, in lupta cu 5% din populatia lumii cat reprezinta America. Parade militare, fabrici, Sputnik, tambalau… rezultatul se vede. Si pentru cine a uitat, o vizita la Chisinau sau la Phenian, pentru improspatarea memoriei.
    Sa mai zic de cate ori a prezis Lenin prabusirea Americii inainte de 1917? Cate discursuri publice a tinut Stalin despre asta in anii ’20-30? La finalul aventurii socialiste, Rusia lui Eltin producea cam cat Olanda, o tara mai mica decat Romania.
    Culmea e ca mai avem ce numara. Americanii mai batrani isi amintesc ca acum niste zeci de ani toata lumea buna prezicea ca Japonia va surclasa SUA prin ultra-tehnologie. (Din nou, si reusita Japoniei tot capitalismului i se datoreaza, ca si succesul comercial al unor tari cum e China sau al social-democratiilor nordice. Nu planificarii, nu centralismului, nu birocratiei de stat. Pietei.)
    Acum e la moda sa aplauzi China, o tara cu productivitate per capita mai mica decat a Romaniei! Mi-e si mila de sarmanii chinezi pe care ii aplauda toti dusmanii democratiei, fara sa intrebe de ce oare un chinez organizat de Partid e de 14 (!) ori mai putin productiv decat un american neorganizat de nimeni. Despre ei vorbim dupa ce trece valul de revolutii, sa vedem ce mai ramane din regimul chinez.
    Am numarat asadar sase imperii de scara mondiala care au infruntat SUA si doua secole de predictii catastrofice la adresa economiei liberale.
    Si ajungem si la capitalism. Le recomand tuturor celor interesati filmul documentar “Generation zero”, o explicatie a crizei actuale. Veti gasi acolo explicate motivele pentru care nu doar aceasta criza, dar si cele precedente sunt produsul interventionismului de stat in economia de piata. (Apropo de crize precendente, americanii au avut o criza bursiera prin 1907, cand noi faceam rascoale taranesti, parca e mai interesant capitalismul putred decat cu coasa si furca in mana!)
    Pentru cine vrea sa mearga mai in profunzime cu studiul problemei crizei trebuie spus ca exista o singura grupa de economisti care au prezis (pre…. adica, inainte de evenimente, nu dupa) criza. E vorba de scoala austriaca de economie, care sta la baza filosofiei libertariene. Cautati asemenea resurse si veti vedea cum bancile centrale produc in mod deliberat inflatie pentru a sustine proiecte politice, cum tot prin decizii politice a fost incurajata creditarea nesustenabila, speculatia imobiliara si toate celelalte. Din pacate, un sistem capitalist pur, fara interferente politice, n-a existat inca, dar daca asistam la ceva acum nu e falimentul capitalismului ci al sistemului asistential (welfare state), al interventiei in economie.

  37. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  38. schmoukiz
    23:02:2011

    Documentarul Generation zero poate fi gasit doar pe Torrents, in schimb iata cateva clipuri foarte instructive. Legat de prabusirea capitalismului, iata un interviu plin de surprize cu autoru cartii Rational Optimist:
    http://www.youtube.com/watch?v=HLxp5EcwHlw

    Si daca v-a placut filmuletul despre sursa bogatiei, inca unul superb despre America si motivele pentru care nu numai ca nu se va prabusi, dar va ramane la carma lumii libere

    http://www.youtube.com/watch?v=nuv0K8H8ILM

  39. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  40. Catalin
    23:02:2011

    HA HA HA HA Uite domnule schmoukiz iti las si eu niste linkuri ca vad ca nu ai inteles ce inseamna Venus Project si ma iei cu istoria politicii:
    http://dotsub.com/view/a34fba0d-4016-4807-b255-021b58dbc9a4
    Are si subtitrare in limba romana
    Iar daca stii engleza uita-te si la astea:
    http://vimeo.com/10707453
    http://vimeo.com/7857584
    http://vimeo.com/6346955
    http://vimeo.com/7866864
    http://vimeo.com/7979712

    Ce bun esti la etichetat lucrurile esti cumva politician?

    Iti spun ce am citit eu in ultimii 12 ani si am vizionat si clipurile disponibile de la urmatorii autori:
    J. Krishnamurti,Carl Sagan,Jacque Fresco,Mahatma Ghandi,Friedrich Nietzsche,Dalai Lama,George Carlin,Peter Joseph.

    Daca tie lene vei gasi pe youtube.com o gramada de clipuri cu acesti oameni.Eu iti recomand sa asculti ce au avut de spus si acesti oameni vei ramane surprins de modul lor total diferit de indoctrinarea cu care suntem programati de scoala,biserica,politica,televizor.

    OK o ultima intrebare inainte de discutia pe tema Venus Project:
    Cum propui tu sa eliminam stratificarea sociala si saracia din lumea asta daca toti puteti fi corupti de BANI in 2 timpi si 3 miscari si doar bani nemunciti visati zi si noapte?

  41. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  42. schmoukiz
    24:02:2011

    Spre deosebire de voi doi, eu chiar am alocat 90 de minute pentru linkul indicat si voi comenta in extenso mai jos. Cum am regasit aceleasi idei reluate si o filosofie pe care o consider una dintre cele mai anti-umane, nu voi mai parcurge si restul materialelor cu Fresco, dar nu puteti spune ca nu am fost cooperant si critic in necunostinta de cauza.
    Daca sunt politician? Da, sunt fondatorul partidului individualist, avem pentru moment un singur membru, de aceea am cumul de functii, fiind si presedintele organizatiei pe Bucuresti :) ).
    Vad ca istoria te-a plictisit, pacat, doar din istorie putem trage invataminte, ca altfel ne-am inghesui iar toata tara sa depunem bani la Caritas si alte asemenea. Te informezi in schimb de pe Youtube, din videoclipurile cu Nietzsche, Dalailama, Ghandi si comicul Garlin. Sper ca realizezi ca nu sunt postate de ei personal, nu?
    Daca erai mai de moda veche si ai fi preferat cartile dupa o bibliografie mai sistematica ai fi putut avea surprize. De pilda, nu cred ca exista in istoria omenirii cineva care sa fi spus cuvinte mai grele la adresa socialismului si colectivismului decat Nietzsche. Omul detesta “spiritul de turma”, adora competitia valorilor, nu dadea o ceapa degerata pe salvarea celor slabi, socotea atroce egalitarismul si cu siguranta ar fi urat inregimentarea presupusa de un falanster la scara mondiala. Nu ca m-as compara cu el, dar tin sa se consemneze ca eu sunt mult mai tolerant si mai concesiv cu masele :) .
    Inainte sa inebuneasca, Nietzche era suficient de destept sa nu fie anti-american, cita cu admiratie ideile individualiste ale americanului Emerson, cel care l-a condus sa elaboreze teoria supraomului.
    Imi place cum formulezi “toti puteti fi corupti” :) , e si normal cand te apuci sa salvezi lumea printr-o utopie sa fii convins ca esti singurul incoruptibil si cunoscator (in teorie, asta era definitia unui comunist). Nu, nu visez bani nemunciti, capitalismul e un sistem la care pot participa doar producatorii (deci cei care fac o munca fizica sau intelectuala), niciodata ideile liberale n-au promis sa instaureze o societate a trandaviei sub guvernarea unor stiutori, nici sa elimine meserii si activitati antipatice. Asemenea proiecte sunt specialitatea socialistilor.
    Raspunsul la intrebarea cum propun sa elimin stratificarea sociala ar fi: de ce s-o elimini? Egalitarismul e in discordanta cu realitatile vietii, produce o lume insuportabila. Nu se poate realiza decat prin violenta si asta stie orice comunist care a trecut de varsta copilariei.
    Daca ai rabdare sa asculti un om cu adevarat vizionar, poti asculta varianta audio a cartii “Omul impotriva statului”, de Herbert Spencer, care explica mai bine decat mine absurdul si consecintele nefaste ale unei lumi care isi propune nivelarea indivizilor.
    Sigur, Spencer e un radical, nu sunt de acord cu tot ce sustine el, dar in tot cazul e mai realist si mai de luat aminte decat glumeti ca Fresco. (Si asta cu niste secole in urma).
    Eu accept ca legitima si necesara echilibrarea conditiilor de competitie, asta ar produce si mobilitatea sociala, care e altceva decat eliminarea disparitatilor cu totul. Oricum, tot capitalismul e cel care a reusit cea mai mare mobilitate sociala pe verticala din toate oranduirile incercate.
    Problema nevralgica a Proiectului Venus e aceea a libertatii si a violentei necesare pentru a-l pune in practica. Caci nu poate fi pus in opera decat printr-un genocid cum nu s-a mai vazut, jefuind toti pamantenii, pana la ultimul de toate resursele, pentru a le pune la discretia a 5% tehnicieni nealesi, care sa programeze calculatoare. Daca proiectul ar fi viabil, ar exista deja asemenea kibutzuri sau falanstere infloritoare, create din buzunarul celor care ar alege voluntar sa participe. Cei ca mine, care n-ar vrea sa ia parte la proiect sau ar vrea de la un punct incolo sa determine schimbarea softului ori renuntarea la sistem nu par sa aiba un loc in proiect. Stie el Fresco de ce ar avea nevoie de resursele intregii planete, nu doar de cateva contributii voluntare, pentru a-l porni.

  43. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  44. schmoukiz
    24:02:2011

    Si acum, cateva consideratii pe marginea filmuletelor din seria Zeitgeist & Co. In primul rand sunt filmulete conspirationiste de un nivel intelectual scazut, produse cu scop comercial pentru cei mai inculti dintre americani. Daca te limitezi la asa ceva, te poti “desfata” si cu Mircea Badea, care crede ca omul nu a pasit pe Luna sau cu acel individ grobian si lipsit de umor de la OTV, Tudor Barbu, care prezinta zilnic toate cliseele mitologiei conspiratiei. O face din ratiuni comerciale, pentru fanii Elodiei, cine vrea n-are decat sa-l urmareasca si sa-i aprecieze “vitejia” dezvaluirilor fulminante.
    Exista lucruri reale in filmul care sustine Proiectul Venus, dar…
    TOATE criticile valide incluse in seria Zeitgeist sunt idei ce nu apartin autorului, ci scolii austriece de economie.
    (Din nou, putina istorie) In materie de gandire economica (si chiar si sociala) exista fundamental doua scoli de gandire: prima e colectivista, pune statul mai presus de cetatean, propune interventia guvernului in economie pentru a “corija” erorile pietei in numele unui plan conceput stiintific, considera proprietatea privata un pacat sau un accident si inegalitatea ca un lucru regretabil, daca nu tragic. Varianta soft, e creatia economistului Maynard Keynes, urmeaza apoi diverse trepte catre socialism, trecand prin welfare state si forma extrema, comunismul. Proiectul Venus e o utopie de tip socialist, de tipul falansterelor, cu evidente trasaturi totalitare.
    Al doilea curent major de gandire economica e cel desemnat traditional ca liberal in Europa sau conservator in SUA si Marea Britanie. Cei care il imbratiseaza, foarte diferiti intre ei, au cateva idei de baza. Cred in drepturile naturale, pun individul mai presus de interesele comunitatii, considera proprietatea privata inatacabila, doresc ca statul sa se amestece cat mai putin in competitia economica, pun mare pret pe statul de drept, dar numai ca garant al proprietatii si libertatii exprimate prin relatii contractuale intre indivizi. Daca ideile de acest tip au fost exprimate de secole, de pe vremea utilitarismului englez si a lui Adam Smith, in materie de macroeconomie e meritul scolii austriece de a le fi sistematizat convingator.
    Critica interventiei statului in economie prin bancile centrale (gen Federal Reserve) a fost facuta de Ludwig van Mises inca inainte de primul razboi mondial, prin 1900, cei care au compilat asemenea idei in Zeitgeist descopera apa calda. Pentru aceste idei Hayek a luat premiul Nobel, dupa ce nicio universitate nu-l mai angaja, pentru ca socialismul era moda care cucerise lumea, la fel si Milton Friedman, inspiratorul scolii de macroeconomie de la Chicago. Aceste idei ale pietei libere au fost duse la extrem de Murray Rothbard, autointitulat un anarho-capitalist, critic acerb al politicienilor de pretutindeni si al etatismului. Inspirat de aceste idei libertariene, congresmanul Ron Paul a devenit un campion al luptei impotriva Fed, pentru intoarcerea la moneda cu acoperire in aur, limitarea deficitelor si responsabilitate fiscala, cu mult inainte de criza.
    Ceea ce fac propagandistii Proiectului Venus, sterpelind ideile libertariene pentru a-si justifica bazaconiile, nu e doar lipsit de etica. E pur si simplu grotesc sa furi diagnosticul pus cu un secol inainte (!) de catre partizanii individualismului economic, pentru a argumenta in final in favoarea unui proiect colectivist de sorginte socialista! E prea de tot!

  45. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  46. schmoukiz
    24:02:2011

    Cliseele din film sunt prea lesne de atacat:
    - credinta in puterea infailibila a stiintei e atitudine de secol XIX. La Revolutie, Iliescu l-a acuzat pe Ceausescu ca a intinat idealurile “socialismului stiintific”. Toate-s vechi si noua toate.
    - teoriile alarmiste privitoare la incalzirea globala sunt atat de contestate de comunitatea academica, incat partizanii lor prefera sa numeasca acum fenomenul “schimbari climaterice”, nu incalzire, ca prea s-a lasat frig afara.
    - ideea ca produsele ar trebui facute la cea mai buna calitate si proiectate sa tina 100 de ani, ca sa nu polueze, e de o naivitate copilareasca. NASA are asemenea produse. Cati romani (sau americani) si-ar permite asemenea calculatoare, adidasi din Kevlar si camasi ignifuge, care recicleaza urina in apa potabila !? Si cine ar acoperi bugetele de cercetare gigantice necesare pentru a produce asa ceva, costurile efective de productie si cine ar stabili cand un produs e intr-adevar “state of the art” ca sa poata fi vandut, cand omul vrea acum tenisii, nu cand termina cercetatorul robotul care sa faca ghete cu nanotehnologie incorporata !?
    - ideea ca marile descoperiri au fost facute nu pentru profit ci din setea de cunoastere a catorva entuziasti e falsa de-a dreptul. Priviti in jur la tot ce aveti in casa si la lucrurile pe care le folositi zilnic. Cam toate sunt produse de o companie, inventate de cineva care a asteptat o rasplata pentru efortul lui, transformat in produse accesibil ca pret de un intreprinzator. Chiar si cei mai idealisti dintre descoperitori si-au putut urma pasiunea in lumea capitalista, sustinuti material de “bestiile” lacome dupa profit. Nietzsche crapa de foame daca nu-l hranea sor-sa si daca nu producea carti vandabile. Pasteur isi vedea de eprubetele lui doar intr-un departament al unui spital / universitati care lua bani de la musterii pentru tratamentele produse si folosind instrumentar si carti produse de niste negustori. Ca altfel ar fi inventat vaccinuri unii din triburi africane, nu din tari capitaliste, daca doar entuziasmul ajungea.
    - economia planificata stiintific e ceva ce a tot fost incercat de la Stalin incoace. Daca nu izbucnea razboiul si oportunitatea de a prada tarile din jur, cu asa sistem n-ar mai fi avut rusii nici dupa ce bea apa. Si pe chinezi i-a tinut to o generatie (ciudat, nu? dar atat e necesar pentru face praf ce au adunat “capitalistii” si socialistii au luat cu forta spre “echitabila” redistribuire.) Au incercat revolutia culturala inca o generatie, dupa care s-au lasat pagubasi, trecand la capitalism oligarhic “de facto”.
    - entuziasmul in fata inovatiilor stiintifica salvatoare e si el copilaresc. Intai ca ele sunt rodul cercetarii si inovatiei din economiile bazate pe competitie. Pentru ca ele sa devina produse de masa e nevoie de investitii si de costuri de productie. Doar piata poate decide cand e corect sa se faca investitiile si ce pret e just. Daca doar 1% din cumparatorii de masini vor alege masini electrice in anii urmatori e pentru ca sunt inca scumpe si incompetitive, nu pentru ca ii obliga benzinarii.
    E ceva ce mi-a placut la acest film din link (inteleg ca e un fel de Zeitgeist 3 sau ceva), are pasaje de candoare si idealism, n-o spun cu ironie. Din nou, acelasi pacat de a nu cita sursele. Sunt idei asupra carora existentialismul s-a aplecat secole la rand, plus critici legitime ale societatii de consum, facute intre altele de scoala de la Frankfurt, sau pur si simplu meditatii asupra rostului vietii, carari batute inca de pe vremea Vechiului Testament. Daca autorii filmului cred ca au descoperit mersul pe jos sunt doar naivi, daca impacheteaza idei ale altora cu buna stiinta, sunt doar sarlatani.
    Proiectul Venus in sine e demn de Conul Leonida sau de programul politic al Partidului Poporului. Ar fi de ras, daca n-ar fi monstruos, cu pretentiile de atotstiutori ale celor pe mana carora ar urma sa le dam intreaga planeta, toate proprietatile noastre spre o gestionare optima folosind calculatoare. Nimeni nu e atat de destept sa decida ce sa se produca peste tot in lume, ce produse vor oamenii sa cumpere, ce haine sa imbrace si ce forme de divertisment. Oricine se uita la TVR intelege ce inseamna program facut de unii care “stiu ei” ce are nevoie contribuabilul sa vada.
    Mi-a fost si greu sa mai ascult atatea gogomanii, care au produs genociduri, cu pretentia de inovatie. Unele sunt prostii atat de mari ca intr-adevar nu cred sa le mai fi propus cineva pe un ton serios, cum ar fi ideea ca te vei putea gandi noaptea ce ai vrea, intri pe internet, comanzi.. dupa acea dorinta si ti se livreaza acasa un produs creat special pentru a indeplini dorintele din comanda. Ce trebuie sa fumezi ca sa emiti asemenea “planuri” pentru omenire !?
    Ideea de a delega deciziile unui computer e monstruoasa de-a dreptul. As lupta impotriva ei si a universului orwellian pe care l-ar produce pana la ultima suflare! Ce om intreg la minte ar renunta la a-si alege legumele din salata pentru a ingurgita un preparat hranitor produs de un robot, programat sa cunoasca principiile de nutritie ? Si asta e un aspect banal al vietii, insignifiant pe langa marile decizii ce i s-ar delega acestui computer, programat de un socialist cu inima mare. Sa ne “delegam activitatea mentala” !? Sunteti zdraveni la cap? Presupun ca e un targ bun doar pentru cei fara activitate mentala, pentru restul e un cosmar. Si pentru ce? Ca sa optimizam resursele minerale, pentru a putea cauta intr-o baza de date globala mai tare ca Google? Tare!

  47. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  48. Catalin
    24:02:2011

    OK acum ca stii despre ce e vorba eu mi-am facut datoria.Dupa tine toata lumea ce a inventata ceva a facut-o pentru bani cu toate ca istoria arata altceva.
    Daca tie iti este ok ca 4% din populatie sa detina 80% din resursele si banii tarii iar restul sa moara de foame,sa nu aiba unde dormi,sa nu aiba apa curata,aer curat,EDUCATIE RELEVANTA la imbunatatirea societatii de-abea astept sa te vad cand saracii si prostii vor tabara peste tine nu mai mult de 5 ani de acu incolo si iti vor lua tot poate si viata.Sper ca macar cu asta esti de acord ca banii se fac de pe suferinta oamenilor si e mai usor sa controlezi si sa manipulezi un om sarac si needucat decat unul cu bani si cu informatia necesara pentru a avea o opinie proprie.
    Iar cu privire la faptul ca iti delegia decizia masinii CHIAR TU O FACI ZILNIC cand becul de la automobil iti arata ca nu mai ai benzina,ca lichidul de racire e prea slab,cat e ceasul, cand folosesti calculatorul sa calculezi ceva,cand dai pe google dupa un raspuns,cand vezi vremea la televizor sau pe net etc.
    Toate aceste decizii sunt luate de masini tu doar primesti informatia de-a gata si o folosesti DA AI FI NEBUN SA TE BAZEZI PE JUDECATA MASINILOR ei uite ca in fiecare zi o faci.
    Vad ca esti un om ok dar un lucru nu ai fost atent la ce s-a spus in filmele alea NU POTI SCAPA DE PROGRAMAREA SISTEMULUI SOCIAL IN CARE TE-AI NASCUT cu alte cuvinte daca il urmareai pe Carl Sagan sau pe Krishnamurti iti spunea ca omul poate formula idei,opinii doar pe baza MEMORIEI ASOCIATIVE asta insemnand ca poti gandi doar in termenii informatiei pe care o cunosti.Mediul te programeaza si iti defineste sistemul de valori, iar apoi judeci lumea in prin prisma sistemului de valori cu CARE AI FOST PROGRAMAT. EU personal am avut noroc ca sunt unul dintre tipii care am pus parintilor si profesorilor intrebarea DE CE E ASA? si nu am luat drept adevar tot ce mi-au spus asta ducand mai departe la a cauta solutii singur si de a le testa.Vezi ce inseamna sa te uiti prea mult la tv?Eu de 12 ani ma uit max o ora pe saptamana la TV restul invat tehnologie si ascult oameni care au ceva inteligent de spus.
    Mersi ca mi-ai expus punctul de vedere dar e clar ca nu intelegi cum functioneaza mintea umana.Recomand sa lasi cartile de politica si sa citesti cateva despe gandirea umana si tehnologie.Eu sincer recunosc ca tot luxul pe care il am acum se datoreaza oamenilor ca Henry Sidgier,Karl Benz, Tesla, Edison, Bill Gates,Alexander Flaming etc. si NU A POLITICIENILOR,BANCHERILOR si POPILOR.Dar nu conteaza e clar si dupa toate astea imi este clar dupa cum a zis si Jacque Fresco sansele ca Proiectl VEnus sa se realizeze sunt undeva pe la 10% deoarece pe om NU IL SCOTI DIN SISTEMUL LUI DE VALORI PANU NU BATE RAZBOIUL LA EL LA USA.Sincer eu prefer sa AJUT si sa ma lupt pentru un om de stiinta decat sa mor pe front PENTRU BOC SI BASESCU CARE NUMA AU MINTIT SI AU FURAT SI NU AU INVENTAT NIMIC NU AU CONTRIBUIT CU NIMIC LA BINELE OAMENILOR.ASTE E ULTIMUL MESAJ CARE IL VOI POSTA VOI CITI RASPUNSUL TAU SI GATA.Uite iti mai dau un link fain de vazut cand te saturi de aburelile de la TV:
    http://www.videoweed.com/file/lls80g8shqh29

  49. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  50. schmoukiz
    25:02:2011

    Probabil ca inclinatiile politice sunt mai irationale decat admitem si vor exista mereu oameni care sa prefere planificarea socialista si altii care sa prefere libertatea. Raman in a doua categorie cu orice risc. Esti probabil un om cu bune intentii si idealist, e pacat ca refuzi sa inveti din istorie si iei de bune niste idei care n-au mers niciodata.
    Despre relatia dintre saracie si egalitarism vorbeste mai concentrat in 7 minute Milton Friedman. Desi nu cred ca se mai pune problema unui sistem de tip “laisez faire” pur in ziua de azi, raman la parerea ca pana si acela ar fi mult mai dezirabil decat o societate controlata de o elita nealeasa. Pot dormi foarte linistit cu gandul ca 5% din populatie sunt obscen de bogati, daca bogatia se datoreaza efortului si talentului lor (nu e cazul in Romania si nici in multe cazuri unde statul a pus umarul la imbogatirea lor). Din partea mea, capra vecinului poate sa plezneasca de sanatate. Lasa-i sa detina 80% din resurse, Bill Gates chiar merita sa fie de milioane de ori mai bogat ca mine, asta e. In schimb, mi s-ar parea revoltator daca 5% din populatie (birocratii lui Fresco) ar avea pe mana 100% din resursele planetei, fara sa fi participat la vreun concurs sau la competitia de piata. Asta e totalitarism in pielea goala.
    Fresco ne promite ca acesti 5% birocrati (ca asta vor fi, nu tehnicieni, nu producatori) vor fi mai buni decat birocratii sovietici pentru ca nu vor avea bani sa fie corupti. Ce naivitate! Pai apar alte relatii de schimb. Oamenii credeau acum cateva secole ca daca ar fi suficienta mancare pentru toti ar fi o fericire generala, ar disparea lacomia, razboaiele. Cei mai bogati oameni ai planetei nici nu au ca obiectiv sa adune bani. Isi doresc putere, control asupra altora, exact ce ar primi birocratii Utopiei. Crezi ca dictatorul coreean Kim are nevoie de cont in banca sau de proprietati pe numele lui? Nici vorba, are controlul de facto, uzufructul asupra intregii tari si populatii.
    Imi dai cateva exemple cand ne bazam pe tehnologie. Asa e, dar nu ne riscam viata daca nu merge telecomanda sau nu stiu ce gadget. Cazurile in care viata noastra depinde de aparate sunt rare – gen avion, transporturi – si sunt toate voluntare. Pot sa aleg sa nu ma urc in avion, daca spaimele devin prea mari, pot alege sa nu mai merg cu el de la un punct incolo. Utopia voastra nu lasa loc pentru retragere sau neparticipare. Sa zicem ca sunt si cazuri cand o patesti fara sa alegi – avionul cade peste tine mergand pe bicicleta. Sau te calca o masina fara frane. Numai ca astea sunt accidente si situatii pe care omul se straduieste sa le limiteze nu sa le generalizeze. E absurd sa spui hai sa ne extirpam creierul, sa lasam masinile sa aleaga pentru noi, de vreme ce tot ne riscam viata din vreme in vreme mergand pe marginea unei autostrazi.
    De mult n-am mai vazut o asemenea ideologie atat de inversunata impotriva libertatii, care sa-si propuna practic sa starpeasca gandirea, riscul, insolitul, imperfectiunea umana, tot ce e miraculos in om. E realmente anti-umana, pune mai mare pret pe mediul inconjurator, resursele minerale si exactitatea organizarii.
    Si culmea e ca ar fi nepractica total. Daca li s-ar da jumatate din resursele globului acestor comunisti, in 50 de ani ar ajunge o Coree de Nord de care ar rade cealalta jumatate. Am chiar unele curiozitati care ma amuza. Daca n-ar exista posibilitatea de a acumula avere si nici necesitatea de a munci pentru a-ti castiga traiul, cum ar putea fi convins intai un adolescent sa mearga la scoala? Oricum va putea comanda totul online. N-ar risca nimic. Dar pe savantii care se presupune ca ar mentine fluxul de inovatii, cum i-ai motiva?
    Edison, care daca se instaura comunismul in America, ar fi ajuns la Canal pentru ca era exploatator capitalist, a ajuns la fenomenalele lui inovatii si si-a condus firma lucrand si 20 de ore pe zi. La batranete, o lasase mai moale, muncea doar 16. As fi curios, cum ai putea convinge un cercetator de pe Venus macar sa se scoale la 7 dimineata si sa se prezinte la laborator. De ce n-ar alege trandavia si calatoriile?
    Orice societate care promite sa elibereze pe om de povara muncii si egalitatea, sfarseste in sclavagism (vezi URSS, Coreea, China). Daca cuiva i se promite o viata cu mese intinse, sauna si masaj, altcineva ar trebui avertizat ca urmeaza sa fie jefuit si altcineva ca urmeaza sa presteze munca de bucatar, menajera, maseuza etc.
    Vad ca ai luat pe nemestecate si atacul pe care Zeitgeist il face la adresa religiei, care e baza civilizatiei noastre. Dupa ce sustin multi oameni de stiinta care cred in evolutie, omul ar fi la actualul stadiu evolutiv de niste zeci – sute de mii de ani. E bizar ca tot ce poate arata ca realizare vine din mileniile in care existenta i-a fost marcata de religie. Morala, ideea de justitie, chiar si compasiunea fata de cel care nu are, care ii preocupa atat pe stangisti, sunt idei care decurg din religie. Practic tot ce a dat valoare vietii umane vine ca idee la origine dintr-un text sacru.

  51. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  52. marcel
    24:08:2011

    Eu sunt un sustinator al Proiectului Venus…. dar cred ca pasul respectiv va trebui facut in momentul in care omenirea va fi pregatita si va dori sa treaca la acel stadiu!
    schmoukiz spunea la un moment dat: “Eu accept ca legitima si necesara echilibrarea conditiilor de competitie, asta ar produce si mobilitatea sociala, care e altceva decat eliminarea disparitatilor cu totul.” – adica cu alte cuvinte trecerea la un capitalism mult mai uman care sa realizeze o echilibrare a averilor si resurselor in randul oamenilor…. idee cu care sunt absolut de acord si consider ca acesta reprezinta primul pas pe care trebuie sa-l faca omenirea! In momentul in care puterea si resursele vor fi mult mai uniform distribuite in societate trecerea catre sistemul propus de catre Proiectul Venus nu va mai intampina nici un blocaj mental in randul populatiei!

    “Edison…. a ajuns la fenomenalele lui inovatii si si-a condus firma lucrand si 20 de ore pe zi. La batranete, o lasase mai moale, muncea doar 16. As fi curios, cum ai putea convinge un cercetator de pe Venus macar sa se scoale la 7 dimineata si sa se prezinte la laborator. De ce n-ar alege trandavia si calatoriile?” – schmoukiz
    Daca tu iti imaginezi ca recompensa materiala l-a motivat pe Edison te inseli amarnic! Recompensa materiala nu poate motiva geniile, si in general oamenii capabili sa produca performanta lupta din rasputeri pentru a obtine faima, aprecierea si recunostinta societatii!
    Din pacate societatea s-a denigrat profund prin adularea, admirarea si aprecierea exagerata a banilor, averilor si implicit a persoanelor superinavutite!
    Asta a dezvoltat in oameni dorinta de a obtine putere si avere si a canalizat tot efortul lor catre directii gresite dezvoltandu-se astfel specula, mita, santajul, creearea de retele si clanuri avand ca scop sustinerea reciproca pentru procurarea si obtinerea averilor ilicite si ulterior camuflarea si ascunderea urmelor si dovezilor privind excrocheriile utilizate.

    PRIMUL PAS CARE TREBUIE FACUT: DEMOCRATIA ADEVARATA
    Puterea decizionala si controlul trebuie sa fie cu adevarat in mana poporului!
    Statul si organismele de stat trebuie sa aiba doar rol administrativ!
    Statul nu trebuie sa detina averi si resurse materiale sau financiare!
    Toate resursele sunt ale poporului si trebuiesc administrate de catre un fond al poporului, verificat de catre organisme ale statului dar si de catre populatie prin diverse fundatii si organizatii (verificat doar in vederea evitarii si eliminarii oricaror tentative de frauda, furt si delapidare, dar si pentru a constata nivelul calitatii administrative a fondurilor)
    Toate proiectele pe care le demareaza sistemul administrativ de stat sa treaca prin filtrul verificareii specialistilor fondului in vederea aprobarii finantarii necesare!

  53. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  54. schmoukiz
    24:08:2011

    @Marcel: Deduc ca esti un om bine intentionat, dar faci unele confuzii, pe care le poti depasi cautand informatie de buna calitate. Fereste-te de presa romaneasca, de unde banuiesc ca ai deprins sloganuri cu “statul sa faca” sau lucrurile “sa fie” in cutare si cutare fel.
    Ai sesizat foarte bine ca inainte de toate o mare problema ce tine de natura umana. Ea nu se schimba prin decret. Iar un proiect social care are ca preconditie schimbarea naturii umane, nu e un proiect, e o aspiratie religioasa. (Eu insumi sunt crestin si ma gandesc la o lume transfigurata, in viata de apoi, dar nu incurc planurile.)
    Statul minimal si societatea descrisa de proiectul Venus (marxista, centralizata, planificata) sunt doua chestiuni opuse. Una nu duce la alta, nici nu urmeaza dupa alta. Va trebui sa decizi ce preferi intre cele doua.
    Decurgand de aici, si dezideratele tale pot fi puse in discutie:
    - “democratie adevarata” e ceva la fel de abstract ca “libertate adevarata”, “dreptate adevarata” sau “iubire adevarata”. Am adaugat special acest clip tradus in limba romana, care sper sa fie lamuritor: video
    - proiectul Venus nu are nimic in comun cu democratia. E conducere planificata de catre o elita. Indiferent cat de bune le-ar fi intentiile. Chiar daca promit sa desfiinteze statul (si comunistii promiteau asta), tot la intreprinderi de stat ar ajunge.
    - iar problema motivarii e una cat se poate de reala. Sa zicem ca geniile vor sa munceasca 12 ore pe zi ca sunt genii si vor sa fie aplaudate. Ramane problema cealalta: cine duce gunoiul, cine face munca de vidanjor, cine opereaza parcurile de distractii in zilele de sarbatoare.
    Daca ai circa 40 de minute si intelegi engleza poti asculta si aceasta prelegere despre problemele practice ale unei economii planificate video
    Proprietatea nu poate fi decat privata. Tot ce nu e privat, e proprietate de facto a unei oligarhii. Nu are mare importanta daca schimbi denumirea unei fabrici de stat in Fond de Supraveghere, Fundatie, ONG, Consiliul Inteleptilor, Comitetul de Planificare etc.
    Inechitatile majore apar tocmai cand un grup poate ocoli competitia pentru a primi conditii favorabile (cum primeste Niculae gaze ieftine sau Buzaianu, Voiculescu si altii curent mai ieftin). Coruptia e un nonsens in relatii pur private. Mita apare cand corporatiile insele incep sa se comporte ca o intreprindere de stat, din cauza dimensiunilor, care o fac de necontrolat.
    (Ex: Directorul de marketing ia mita pentru un contract, pentru ca bugetul nu e proprietatea lui sau managerul isi asuma riscuri nebunesti pe bursa pentru ca il avantajeaza sa ia bonusuri pentru bilantul de final de an, nu il intereseaza riscul la care expune actionarii. Daca statul nu ar intervenii sa salveze corporatia, riscul ar fi atat de mare incat fie actionarii si-ar crea mecanisme mai stricte de verificare, fie managerul nu ar mai risca.)
    Desigur, sisteme ideale nu exista decat in carti.

  55. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  56. schmoukiz
    24:08:2011

    * ar interveni

  57. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  58. Marcel
    25:08:2011

    “Decurgand de aici, si dezideratele tale pot fi puse in discutie:
    – “democratie adevarata” e ceva la fel de abstract ca…. ” – nu este deloc abstract, este doar punctul pe “i”…. in incercarea disperata de a trezi oamenii la realitate, de a-i face sa constientizeze minciunile care li se servesc cu nonsalanta de catre o mass-media aservita puterii, de a intelege manipularea care se practica!
    DEMOS + CRATOS adica puterea poporului…. e simplu ca buna-ziua, poti vorbi cu sufletul impacat despre o democratie doar atunci cand poporul are puterea decizionala, legislativa! Atata vreme cat societatea nu este organizata si structurata in asa maniera incat poporul sa-si poata expune opiniile si sustine dorintele urmand ca decizia finala sa apartina majoritatii…. nu poate fi vorba despre nici o urma de democratie!
    Drepturile poporului si Puterea poporului sunt notiuni totalmente diferite dar care se confunda prin utilizarea frauduloasa a termenului de DEMOCRATIE!
    “Oligarhia (conducerea aparține unui grup),
    Democrația (conducerea aparține majorității)” – extras din filmul pe care l-ai postat.
    Cand spun “DEMOCRATIE ADEVARATA” incerc sa subliniez faptul ca realitatea existenta in majoritatea statelor care flutura stindardul democratiei este alta! Ele doar se pretind democrate, pentru a-i maguli pe cetatenii lor, pentru a-i amagi si a-i determina sa se creada respectati de catre stat….. practic este o forma de manipulare in masa, iar in realitate este doar o forma de OLIGARHIE mascata (grupurile care conduc sunt grupurile de interese, concernele si superimbogatitii care cumpara oameni, politicieni si in final isi stabilesc regulile si legile dupa bunul lor plac…. in asa fel incat sa fie in favoarea lor si sa le creeze conditii avantajoase in vederea obtinerii de profituri cat mai mari – in detrimentul celor multi care in acest fel devin doar o masa de oameni aservita lor)
    Asta caracterizeaza AMERICA! cei care se bat cu caramida in piept si se lauda cu democratia lor…. falsitate, minciuna, prefacatorie… posibile doar datorita imbecibilitatii natiei incapabile sa priceapa realitatea!
    Cand vorbesc despre DEMOCRATIE ADEVARATA ma gandesc in primul rand la Elvetia datorita faptului ca au fost primii care au facut pasi reali catre DEMOCRATIE dar cel mai relevant exemplu ar fi ISLANDA care la ora actuala cred ca au reusit sa realizeze si sa obtina cel mai avansat nivel de DEMOCRATIE
    “Proprietatea nu poate fi decat privata.” – tocmai de aceea sustin ideea ca statul nu trebuie sa aiba proprietati (statul fiind o notiune abstracta si inevitabil nici o persoana nu se regaseste in calitatea de proprietar… chiar daca teoretic suntem toti proprietari practic nu suntem…. e o intreaga debandada), existenta unui fond al proprietatii poporului care sa incaseze toate taxele, sa preia si sa administreze toate resursele naturale si sa exploateze toate mijloacele de productie detinute la ora actuala de catre stat…. si toate astea in folosul poporului deoarece surplusul realizat (spun surplus deoarece binenteles ca din acest fond se vor acoperi in primul rand toate nevoile societatii: sanatate, invatamant, infrastructura, etc) va fi repartizat cetatenilor sub forma unei rente lunare, similar cu dividendele dintr-o societate privata!
    “Inechitatile majore apar tocmai cand un grup poate ocoli competitia pentru a primi conditii favorabile” – nu vad nici un impediment ca fondul poporului sa aiba o pozitie privilegiata pe piata, in fond deserveste in egala masura interesul tuturor cetatenilor…. dar intr-adevar o firma care deserveste interesele a doar cateva persoane este total ilogic si nefiresc sa beneficieze de sprijin si conditii privilegiate din partea comunitatii!
    “Tot ce nu e privat, e proprietate de facto a unei oligarhii. Nu are mare importanta daca schimbi denumirea unei fabrici de stat in Fond de Supraveghere, Fundatie, ONG, Consiliul Inteleptilor, Comitetul de Planificare etc.” – cat timp grupul proprietarilor este limitat la doar o fractiune din populatie ai perfecta dreptate… indiferent cat de numeros este grupul acelor proprietari 1%, 10 % sau chiar 90%
    Dar fondul poporului va administra proprietati ale intregului popor adica 100%…. orice nou nascut va deveni automat proprietar, orice persoana care ar primi cetatenia romana ar primi automat si dreptul cuvenit de proprietar al fondului!!!!!!
    ” de unde banuiesc ca ai deprins sloganuri cu “statul sa faca” sau lucrurile “sa fie” in cutare si cutare fel.” – gresesti, opiniile mele sunt opinii proprii…. cat despre: “statul sa faca” – dimpotriva, eu doresc diminuarea rolului si puterii statului si transferarea puterii in mana poporului…. asa cum am spus (am crezut ca am fost suficient de clar si explicit) STATUL ar trebui sa aiba doar un rol administrativ, sa vina cu sugestii, cu proiecte urmand ca acestea sa fie puse in practica in functie de importanta si necesitatea lor sociala dupa verificarea si aprobarea de catre poporul roman prin intermediul specialistilor, inspectorilor si administratorilor fondului de resurse a poporului (pentru proiecte de mica anvergura) sau prin decizia intregului popor, prin referendum (on-line, pentru proiecte de mare anvergura)
    “Ai sesizat foarte bine ca inainte de toate o mare problema ce tine de natura umana. Ea nu se schimba prin decret. Iar un proiect social care are ca preconditie schimbarea naturii umane, nu e un proiect, e o aspiratie religioasa.” – In primul rand nu trebuie amestecata religia intr-un proiect la scara nationala… daca ar fi sa ne bazam pe religie ar aparea dilema fireasca: care religie? si implicit ar aparea conflicte si lupta pentru suprematie! Pentru a schimba natura umana ar fi necesare proiecte sociale foarte bine gandite si minutios analizate… iar pentru asta exista specialisti: sociologi, psihologi si sunt convins ca multe persoane s-ar implica sub forma de voluntariat din pura pasiune… si teoretic sa poate, daca binenteles ar exista si o dorinta in acest sens, daca s-ar dori o emancipare, o cultivare si o crestere intelectuala si spirituala a populatiei…. dar nu sunt prea convins ca la ora actuala se doreste asa ceva, indoctrinarea si indobitocirea populatiei este mult mai benefica atat pentru cei care detin puterea cat si pentru cei care nazuiesc sa puna mana pe ea la urmatoarele alegeri! Deci practic toti cei care s-au perindat pe la putere au urmat acelasi tipar, iar cei care au avut nesansa de a pune mana pe putere inca au exclamat cu naduf: “…mi-au furat tot!” (Vadim Tudor), adica cu alte cuvinte: acu… si daca mai castig alegerile ce rost mai are cu na mai am ce fura! (diferenta este data de acea bresa in exprimare care transmite exact sentimentul unicitatii proprietatii – el deja din momentul in care s-a lansat in politica s-a visat proprietarul acelor bunuri…. daca spunea: “au furat” sau “ne-au furat” era cu totul altceva…. pentru o fiinta precum Vanghelie o asemenea exprimare ar fi putut fi cu usurinta pusa pe seama imbecilitatii sale, dar o persoana atat de erudita si inteligenta precum Vadim Tudor transmite prin vorbele sale exact gandurile si framantarile sale, binenteles pentru cei care stiu sa inteleaga sensul cuvintelor)
    “Una nu duce la alta, nici nu urmeaza dupa alta. Va trebui sa decizi ce preferi intre cele doua.” – Eu personal asa cum am mai zis cred in Proiectul Venus pentru ca ar conduce omenirea spre o alta etapa existentiala, umanitatea din noi ar fi cu adevarat scoasa la iveala, iubirea fata de celelalte fiinte ar fi motorul societatii si motivatia fiecarui individ, dorinta de a face ceva pentru societate, pentru binele si fericirea tuturor, bunatatea, dorinta de implicare, dorinta de a simti admiratia si aprecierea comunitatii, societatea ca atare ar stimula si ar dezvolta calitatile fiecarui individ!
    Intr-o societate DEMOCRATA eu as vota “pentru” trecerea la acest sistem…. dar binenteles as tine cont de votul majoritatii si as considera ca omenirea inca nu si-a dezvoltat calitatile sufletesti la un asemenea nivel incat sa putem face pasul respectiv…. vor mai fi alte si alte referendumuri la care voi vota “pentru” in speranta ca odata si-odata vomfi totusi pregatiti sa facem pasul cel mare!
    Intre timp insa putem construi o lume mai buna si mai umana chiar bazandu-ne pe actualul sistem monetar… eu cred intr-o schimbare pornita din dorinta oamenilor de a trece la un nivel superior de umanitate si iubire (in momentul in care umanitatea si iubirea atinge apogeul, maximul la care poate ajunge in sistemul monetar) si nu intr-o schimbare generata de un colaps al sistemului monetar, adica un moment in care omenirea este incarcata cu ura, disperare, egoism, dispret, nepasare…. ar fi o trecere prea brusca si nefireasca pentru perceptia mintilor inguste si limitate, indoctrinate de importanta banilor si incapabile sa se desprinda de gustul puterii si betia luptei pentru suprematie financiara!
    Sunt convins ca omenirea va face pasul respectiv odata si-odata deoarece vad in jurul meu tot mai multi oameni care se desteapta spiritual si isi dezvolta calitatile sufletesti si iubirea!
    Insa e un vis atat de minunat incat mi-as dori foarte mult sa-l traiesc si eu…. nu mi-e totuna ca se petrece pe parcursul vietii mele sau doar dupa moartea mea!

  59. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  60. schmoukiz
    25:08:2011

    Ce nu-mi place e ca recunosc pasaje din emisiunile de la OTV, in speciale cele prezentate de Tudor Barbu, caz in care va sugerez sa va diversificati sursele de informare.
    Islanda tocmai a dat faliment recent, n-am mai urmarit ce s-a mai intamplat cu ei, desi as fi curios.
    Si Islanda si Elvetia sunt in esenta sisteme de inspiratie americana (chit ca unii cred ca au inventat mersul pe jos), iar ca economie sunt un capitalism “pur si dur”. Venus e o bazaconie comunistoida pentru cei care nu-si permit calatorii pana in Cuba sau Coreea de Nord.

    Ambele tari isi permit si luxul unui “stat-dadaca” din surplusul capitalismului. Fie pana crapa cu totul prin faliment (dupa Islanda se mai pregatesc si alte miracole nordice sau meridionale), fie cat pot profita de altii. Cazul Elvetiei e cu totul special, fiind un debuseu tolerat pentru oligarhiile din alte tari. Acolo se gasesc cei mai mult bani de furat din lumea a treia, din petro-dolari, ai mafiei ruse si ai hotilor din toate zarile. Daca ar exista vointa politica in Europa sau in America, intr-o zi ar ajunge in sapa de lemn, ca si Cipru sau alte insule. Romania nu va fi niciodata paradis fiscal, deci nu ne e de niciun folos exemplul.

    Legat de puterea poporului…. (desi nu folosesc cu mare bucurie un termen asa de vag si de bombastic). Poate poporul nici nu vrea sa se implice in scrierea legilor. Aveti idee ce audienta avea emisiunea “Agenda legislativa” de pe TVR 2 sau cati oameni isi cumpara Monitorul oficial ca sa vada daca sunt si legi pe care le-ar vrea amendate? Mi se pare chiar hazlie ideea.
    Pe vremea grecilor se adunau toti intr-o piata, ca incapeau, si votau ceva simplu. (Atentie, votau doar barbatii, proprietari de pamant sau afaceri, in tot cazul, mai putin de jumatate din populatia cetatii.) Mi-e greu sa-mi imaginez multimea care ar sta intr-o piata sau in fata unui monitor pentru a vota un amendament la Legea cadastrului.

    Sigur, avem internet – 30% din populatie, cel mult. O sa ziceti ca le va da statul calculatoare tuturor si la ora telejurnalului toata populatia de la orase si sate voteaza cate un paragraf din Codul Fiscal, sectiunea Deduceri. Credeti ca exista mai mult de 1% din populatie care intelege termenii din legea care reglementeaza activitatea firmelor de brokeraj? Si daca inteleg, n-au alta treaba decat sa voteze? Ei nu ar fi supusi influentei unor grupuri organizate si bine finantate, care ar cumpara votul sau ar crea un curent de opinie, mai ales pe teme foarte indepartate de experienta de viata a unui fermier sau profesor de Geografie.

    Referendumul e o chestiune inca si mai distractiva, dat fiind ca trebuie totusi operata o selectie a temelor si optiunilor. Am si avut un referendum de curand, nu cred ca a servit la ceva.

    De asemenea am avut deja o institutie care se numea chiar asa: Fondul Proprietatii de Stat. Aveti idee cate dividende da anual CFR-ul? Sau cate da Posta? Sau Sidex, Petrom, cand erau la stat? Sau sa luam ceva ce pare destinat sa aduca profit garantat: Tarom. Nu, nu dadea niciuna din astea nimic, produceau datorii.
    Cum am mai spus, indiferent de titulatura, tot niste birocrati ar lua decizia.

    Nu inteleg de ce intreprinderile de stat ar trebui sa finanteze invatamantul sau sanatatea, daca toata economia ar fi privata.

    Ma bucur ca am putea scapa de pacostea unei mega-intreprinderi de stat in lipsa unanimitatii, pentru ca eu sigur as vota impotriva.

    Iar e neclar din ce bani s-ar face toate astea si cum ar mai exista sector privat, daca mastodontului i s-ar da toate resursele. (Toate resursele asta poate insemna si pamant si ape, minereuri, piatra, nisip pentru constructii…. deci tot la sclavie am ajunge).

    Ideea cu nou-nascutul care devine automat proprietar, chiar ma sperie. Mai mult ca sigur ar mosteni datoriile firmei de stat. La urma urmei, orice afacere e un risc si n-ar trebui facuta decat din banii fiecaruia sau din imprumuturi garantate cu bunuri proprii.

    Votul si proprietatea sunt ca apa si uleiul, nu trebuie amestecate, ca se strica amandoua. Nu pot vota cu vecinii mei sa va luam casa sau ceva din frigider de care nu aveti stricta nevoie in seara respectiva.

    Socialismul nu e generozitate, e asocierea unora care vor sa fure sub protectia statului. N-am auzit de socialisti care sa ceara egalizarea drepturilor lor cu ale muncitorului din China sau Africa.

    Comunismul, daca ar fi o idee buna, s-ar realiza de la sine, in economia de piata. De ce vreti sa vi se dea avutul unui popor intreg pentru a experimenta o fantezie? N-am auzit pe nimeni ca imediat dupa ce isi cumpara o casa sau o masina sa caute vecini impreuna cu care sa o exploateze cat mai eficient, la comun cu bicicleta ori televizorul acelora. Si asta pentru ca bunul simt ii spune fiecaruia ca va veni imediat clipa in care cineva sa decida cumva cine pleaca primul cu masina la munte in week-end si cine se poate plimba cu ea lunea. Si nimeni nu vrea “demos kratos” cand vine vorba de masina lui.

  61. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  62. Aragon
    27:01:2012

    Chiar nu stiu de ce il bagati pe asta in seama?!!! Schmoukiz du te frate!!! Si comunismul a fost o idee buna da a fost aplicat prost. Comunismul vechi se baza tot pe sistemul monetar si tot pe munca si sa prabusit ca se baza pe ban (un capitalism mascat), pe ceva creeat cum mult timp in urama cand omul se descurca greu si a fost nevoit sal inventeze, Proiectul Venus inseaman lipsa banului si a tot ce genereaza el, lipsa comportamentelor deviante.

  63. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nume (required)

Email (required)

Website

Parerea ta:

Media

  • O constatare cu postaci

  • Fox News

  • un fel de Antena3 a americanilor
    Banel, Dodel si Sorinel

    Presa, cainele de paza al pravaliei

    Top 10

    site-uri romanesti de fotografie [...]

    Cum mi-am trait

    cele 15 minute de celebritate

    Cum a sters pe jos Mircea Badea

    cu profesoara care l-a sifonat pe Dan Voiculescu

    O jumatate de milion de euro

    Pretul prestatiilor lui Razvan Dumitrescu

    Dieta Mencinicopschi

    Mancarea ar putea sa va faca rau, mai bine cumparati doctoriile astea

    Vedete neretusate

    Pentru vedete ca Mihaela Radulescu, Andreea Raicu sau Andreea Banica, Photoshopul si machiajul profesionist fac minuni [..]

    Jurnalismul, o meserie rusinoasa

    Motivele care vor generaliza aceasta perceptie

    Momente antologice

    la televiziunea lui Dan Diaconescu

    Vantu le-a facut un site

    lui Hurezeanu si Turcescu, pentru ca nu puteau coabita cu Nistorescu

    Ciutacu,

    de unde vine si incotro se duce [...]

  • Cum am devenit "tabloid"
  • Diferenta dintre Mircea Badea si un politist
  • Ventrilocul Dan Diaconescu

    a fost infundat de un filosof, un pianist, un fotbalist si un scriitor de SF. Logic[...]

  • Unde se duce Radu Moraru cand da reluari pe post

  • Cele mai haioase cautari de pe site
  • Liber la bascalie

    Habarnamistul bascalios iese cel mai bine la suprafata cand are de tratat teme care, in mod normal, cer oarecare solemnitate si pregatire. [...]

  • Bucuria de a asculta BBC
  • CTP-ul si-a rupt<

    elasticul chilotilor turcesti

    O fata imbracata

    a aparut la Pagina 5!

    Grija fata de cretini e prioritatea noastra!

    Siminica, eroul copilariei mele

    Cel mai faimos clown din istoria circului romanesc, la 72 de ani [...]

    Sinteza zilei

    singurul producator de fani pentru Basescu

    In cautarea underground-ului pierdut

    Daca pe strazile din Bucuresti canta mariachi, ori ne tragem din incasi, ori suntem un popor tare netalentat [...]

    Liana Patras,

    minciuna cu glas suav

    Purtatorul de cuvant

    al tuturor bancurilor cu politisti

    Realitatea TV

    isi coase himenul. Pardon, se rebranduieste

  • Latraii
  • au inlocuit lingaii

  • Becalizarea,
  • dincolo de cuvinte

  • Camere de supraveghere
  • din Bucuresti (webcam)

    Anunt pentru ginerica:

    S-a furat mireasa! Cioaca, principalul suspect

    Andreea Cretulescu,

    consultant politic pentru PSD

  • Am fost citat pe English Wikipedia
  • Un articol excelent
  • de Dan Tapalaga

    Andreea Vass,

    bloggerita sexy de la Guvern

  • Posturi de radio
  • Adrese de site-uri unde puteti asculta posturi de radio online romanesti

    O noua culme

    a sordidului televizat, oferita de Familia Voiculescu

  • Camelia Voiculescu
  • sondeaza tot mai adanc

  • Mici manipulari in pielea goala
  • Invatati de la Ion Cristoiu
  • Care-i om batran si stie

    Film

  • Doua moduri fine de rescriere a istoriei
  • Tradarea capitalismului

    in doua versiuni cinematografice

    Slumdog Millionaire:

    pana si juriile de la Hollywood ne-au luat-o inainte!

  • The Boring Case of Benjamin Button
  • Debutul lui Horatiu Malaele:

    regizorul l-a egalat pe actor cu “Nunta muta”

    Restul e tacere...

    daca nu vorbeste CTP-ul

  • Viata si moartea lui Peter Sellers
  • Clownul care stia ca e doar clown

  • My Tribute to Woody Allen
  • Sa dam tarii cat mai multa pelicula
  • Monologul lui Hamlet
  • tradus si in trei interpretari magistrale

    Muzica

    Madonna Dont Preach

    Cum ne-am facut de ras pana si in fata unei babe vulgare

    Jenant! Nicu Covaci, pe post de lautar la ziua lui Geoana

    Rockerii de la Phoenix, care se plang ca nu pot concerta in tara in conditii decente din cauza acelorasi oameni care i-au fortat sa emigreze, au fost pe post de Andreea Banica sau Fuego la o petrecere cu Nastase, Iliescu, Mitrea si Mickey Spaga[...]

    De la blues la inima albastra

    Cate ceva despre muzica lautareasca si despre mine

    Sport

    Mitica Dragomir:

    Revolutia m-a prins intr-o casa conspirativa a Securitatii, cu Mircea Sandu

  • Olimpiada de la Beijing, dincolo de propaganda
  • Echipa oamenilor cu basca
  • Blaturile din fotbal s-au mutat in presa
  • George Copos,

    un comunist care s-a speriat degeaba de capitalism

    Funny

  • Brandul de tara
  • Ratangiul etapei
  • Mitica Dragomir are o problema mica dar zglobie
  • Nintendo is funny
  • Alexandra Avram ii ia interviu lui Adrian Despot
  • Evadare spectaculoasa
  • Un catelus mai curajos si mai inventiv decat Lassie intr-un super-clip neregizat

  • Spiritul de turma
  • Un nume neobisnuit pentru copil:
  • stigmatizare sau sansa de a fi diferit

  • Cantecele vesele pe timp de criza
  • Nati Meir
  • a spus la o televiziune din Israel ca are 20% si a innebunit Romania

  • Sufleurul de texte erotice
  • Spiritualitate

    Rezistenta spirituala anticomunista

    Pentru CNSAS, martirii inchisorilor comuniste sunt inca "dusmani ai poporului". Credinta in adevar si adevarul credintei raman metodele de supravietuire pentru individ si societatea fara lideri exemplari [...]

    Ultimul om

    Dupa mintea mea, atunci cand nu-l mai cauti esti fie fericit, fie chiar tu acela [...]

    Despre Bartolomeu Anania si alegerea nefericita a unui preafericit

    Un elogiu adus celui mai mare predicator din Biserica Ortodoxa in acest moment, care, nu intamplator, este si cel mai virulent atacat de presa din Romania. [...]

  • Mistica iconicului la Ghelasie,
  • o viziune speculativa in isihasmul romanesc

  • Andrei Plesu despre Dan Puric
  • Un portret necrutator, dar exact

  • 98% dintre noi sunt baieti de treaba
  • Potrivit unui studiu, doar 2% dintre soldatii angajati intr-un conflict sunt capabili sa-si ucida inamicul cand se afla fata in fata [...]

  • Cel mai frumos lucru
  • pe care l-am invatat de la Dan Puric

    Bizantul, un imperiu pierdut
  • Activistii care discrediteaza crestinismul
  • Catedrala Neamului,
  • un proiect facut de mantuiala

    Politica

  • Revolutia Romana si dusmanii ei
  • (Ep. 1) Din coloniile Americii Latine pana in Africa neagra, oriunde s-a murit pentru libertate, nimeni nu a avut neobrazarea sa acopere eroismul cu uitare sau sa faca dintr-un ideal subiect de bascalie [...]

  • Sensul spiritual al Revolutiei Romane
  • (2) Momentul unei renasteri spirituale nationale.

  • Revolutia nu s-a televizat
  • (3) Adevarata revolutie a fost cenzurata pe micul ecran, dar a avut o surprinzatoare coerenta ideologica

  • Ceausismul, ca ideologie actuala

    (4) O analiza a originilor ideologice ale ceausismului si a consecintelor sale actuale

  • Contrarevolutia, o tragedie cu accente comice
  • (5) Prima confiscare a Revolutiei, prin negarea caracterului ei anticomunist

  • Drumul Securitatii de la conspirativitate catre popularitate
  • (6) A doua contrarevolutie, teoriile conspiratiei si rescriera istoriei

  • Epilog pentru revolutiile viitoare
  • (7) Gamduri despre o revolutie neterminata

  • Candidatii republicani
    care l-ar putea infrunta pe Obama
  • Eroarea de calcul
    a socialismului
  • Democratie vs. republica

  • O demonstratie video in zece minute
  • Originile oligarhiei romanesti

  • de ce capitalismul e acuzat pe nedrept de tinerii furiosi
  • PDL isi da iar ceausismul pe fata

  • proiectele marete ale Elenei Udrea
  • Cum sa ajungi la 90 de ani
  • reteta regelui Mihai

    Avantul lui Baconschi

    s-a blegit in fata marelui zid chinezesc

    Partidul lui TrU

    Atunci cand combini idealismul cu real-politik-ul, risti sa te alegi cu biciclete cum se faceau in fabricile socialiste: oricum le asamblai, tot kalasnikov iesea

    Articolul de solidaritate

    Parerea mea despre masurile de austeritate din pachetul anti-criza

    Cel mai rusinos moment

    din istoria Romaniei

    Prostul de dreapta

    Sa nu credeti ca stanga are monopolul absolut asupra prostiei

    Cum si-a facut rost soacra lui Geoana de certificatul de ranita in Revolutie

    Cazuta dintr-un camion cu revolutionari, dupa ce facuse sticle incendiare

  • Noua Dreapta socialista
  • Teribila infruntare
  • dintre gruparile de tanatalai si gogomani

    [...]

    Crin Antonescu, mamita, mam’mare si tanti Mita

    Proiectele absente ale candidatilor prezidentiali

    Un nou partid hazliu pentru Romania

    De ce n-o sa pupam noi pensie de la tinerii de azi

  • Puterea politica a kitsch-ului
  • Cateva tipologii de securisti
  • Comunismul, asa cum a fost

    Rezumatul, pentru generatia 3 minute. Cu o melodie frumoasa de Donovan pe fundal.

  • Necesitate si absurditate in corectitudinea politica
  • Ce gandeste

    un consilier care lucreaza pentru EBA

  • "Adevarul" dosarelor Punerea la zid a fostilor detinuti politici, spre bucuria securistilor
  • Invatamant de stat, invatamant privat

  • concurenta neloiala dintre cele doua tipografii de diplome

    Ich bin ein Munchener.

    Dincolo si dincoace de Zidul Berlinului

    Libertarienii americani

    cer sistarea finantarii statului Israel

    In relatia cu FMI

    Crin Antonescu penduleaza intre cochetarie si prostie

    Barack Obama

    cenzureaza internetul

    Proiectul Venus

    cand marxistii se uita la filme SF

  • Monarhia distreaza Romania
  • Partidul OTV va avea din nou candidati
  • Inmormantari in vremea ciumei
  • despre absurdul si relevanta aritmeticii in cursa pentru victimizare
  • Interlopul Gigi Becali e rebranduit de mascati
  • Cam tot ce se poate spune despre “ei”
  • Pot spune ca am vazut luminita de la capatul tranzitiei. Pentru mine, cei aproximativ 60 de ani de cand “ei” ne conduc s-au lamurit intr-o clipa, printr-o singura intrebare (si aia retorica) a unui batran al carui nume nici macar nu-l cunosc. [...]

  • Presedintele ticalosit
  • De fapt, pe cine regretam?

    Intrebarea pe care mi-o pun cand sunt invitat sa il regret pe Ceausescu e de ce ar trebui sa-l regret pe el si nu pe cei peste o mie de tineri, cam de varsta mea de acum, care au murit la Revolutie? Pe ei de ce nu-i regreta nimeni? [...]

    Cum a fost marginalizat Marius Oprea

    si de Putere si de Opozitie

  • Rezervele de petrol si criza

  • o relatie in care economia speculativa nu mai e de folos

    Primar general,

    pierdut coloana vertebrala in sediul PRM. O declar nula.

    Ce au invatat elevii de la profesoara Cristiana Anghel

    Din seria Eroii de carton ai minunatei lumi noi [...]

    Manuela, spune drept, nu ne tragi cu blogu-n piept?

    Dupa modelul blondei lui Basescu, bloggerita Elena Udrea, blonda lui Mitrea, Manuela pe numele ei, s-a lansat in spatiul virtual cu un site care te lasa fara replica. [...]

  • M-am hotarat cu cine votez
  • Oda micului patron
  • Un lacheu la curtea regelui leu

    Bogdan Olteanu, baiatul de pravalie al lui Patriciu si Hrebenciuc, numarul 2 in BNR

  • De la Guzganul Rozaliu, la Socatele Viorica
  • Politica e o femeie maritata
  • Mafia are cuvantul

    Numarul 2 in Ministerul Agriculturii a scapat porumbelul: Nu exista vointa politica pentru a-i ajuta pe producatori in lupta cu hypermarketurile

    Mos Craciunii din Bucuresti

    au intrat in Guiness Book printr-o smecherie marca Oprescu

    Macar stim cu cine defilam

    Marele avantaj al votului pe liste era ca nu trebuia sa-i si vedem la fata pe cei mai multi dintre cei care urmau sa ne conduca.

    Piticul erotic Nicolas Sarkozy

    dovedeste ca in politica si amor de la Napoleon la Viorel Lis nu e decat un pas. La data cand devenea prima doamna a Frantei, Carla Bruni nu fusese ratata decat de Mutu si de Poponet. Dar nu o slabiciune omeneasca face din Sarkozy un presedinte imatur si ridicol, ci insusi felul sau de a intelege politica [...]

    EBA,

    si cu buza umflata si cu ochiul vanat

    C-asa e in UE:

    Sotia primarului din Petrosani i-a gasit un post fiicei presedintelui

    Gabriela Vranceanu Firea

    s-a trezit scriind ca editorialista-n targ. Barbie doll vs. Patapievici. Bambi meets Godzilla. Godzilla wins. Always. [...]

    Taranie, numele tau e Mazare!

    Sa ajungi la varsta maturitatii si sa ravnesti la statutul de vedeta a cluburilor de noapte e tot ce poate fi mai trist pentru un politician.[...]

    Voiculescu si-a transformat congresul de adio in “Ciao Darwin”

    punerea in scena a semanat leit cu una dintre emisiunile cu care Antena 1 facea chiar audienta, “Ciao Darwin” in care publicul tocmit (nici cei din sala nu cred sa fi intrat in PC dezinteresati) intra in adevarate crize de isterie scandand pentru sau impotriva unei teme date

  • “SRI” si “fosta Securitate” - doua denumiri inexacte ale Securitatii
  • Sad but true: in confruntarea McCain - Obama, cel mai interesant a fost Iliescu
  • O dilema adanca: doua marionete submediocre ale divertismentului politic, sau un ideolog pur-sange, care nu s-ar da inapoi nici de la crima? [...]

  • L-am turnat pe Dan Voiculescu!
  • Politicieni cu plasa de siguranta
  • Demonstratia vie ca exista o solidaritate de casta intre politicieni, exemplarele rezistente si la napalm si la verdele de Paris [...]

    Remus Truica

    Seful de cabinet al lui Adrian Nastase isi umileste vecinii din Caraibe cu petreceri de nabab

    Cuplul Nastase-Ciutacu:

    obedienta oarba si amor ghebos

  • Sic transit gloria mundi…
  • Dan Andronic,
  • consilierul de imagine care fuge cu banii, caseta si nevasta

    La Portile Orientului

    Am pus piciorul in Asia, un loc intre lumi care te transforma din turist in calator [...]

  • Isi merita banii
  • consilierii de imagine ai politicienilor?

  • O intrebare socanta:
  • Stia Basescu de boala mamei sale cand recita poezia de la Divertis?

  • “Stima noastra si mandria, Adrian din Romania!”
  • Puterea despotului
  • China:
  • Liderii comunisti si oligarhii, exceptati de legea “o familie – un singur copil”

    Adriana Saftoiu vs Elena Udrea

    Razbunare, ochii ranchiunosi cer sa te vada

  • Boc, prima greseala a mandatului 2
  • Partidele romanesti, intre sclavagism si feudalism

  • Nici noi nu mai stim cati suntem