rss
rss
rss

Banuiala ca Vantu s-ar afla in spatele Hotnews a iesit la suprafata prima data acum doi ani. Cu subiect si predicat n-a spus-o decat Dan Andronic. Pe atunci, Andronic era consultant pentru PNL-ul lui Tariceanu, iar Realitatea facuse una din celebrele sale “intoarceri de arme” (il lasase balta pe Nastase, il luase in brate pe Basescu, pentru a-si gasi apoi in Geoana papitoiul preferat).
Zoso a preluat barfa, pentru care nu a putut baga mana in foc si cam atat. Tot cu titlul de suspiciune a reluat-o de curand si Victor Roncea.
Daca Vantu ar fi bagat in actionariatul Hotnews, am avea doua ipoteze: ori “maleficul” a facut si de asta data un joc dublu ametitor, ori incearca iar sa cumpere ce nu poate invinge.
Vantu, la shopping de oameni: Dinescu, CTP si alte voci
Pentru ultima pledeaza un interviu luat de Iulian Comanescu lui Cristian Sima acum doi ani. (Comanescu e fost angajat al lui Vantu, acum e la Hotnews, Sima e un simpatic speculator pe bursa, mic actionar la Hotnews. Desi ambii il bestelesc pe Vantu, ambii sunt pe lista suspectilor ca unelte prin care Vantu si-ar putea exercita influenta asupra site-ului de stiri.)
In interviu, Cristian Sima devoaleaza un modus operandi: La plecarea de la Adevarul, Cristian Tudor Popescu, Bogdan Chireac (“fostul ziarist”), Adrian Ursu (viitorul fost ziarist, supranumit si “zeul somnului”), pe scurt gasca Scanteia, s-au asociat cu Mircea Dinescu (“poetul-portofel”), care venea cu banii de acasa, cam un milion si jumatate de dolari. De acasa de la Vantu, sustine Sima.
Ce a urmat stim: ziaristii de la Gandul au devenit piese grele in galantarul de la Realitatea, inainte si dupa preluarea lui de catre Sarbu. CTP, care il facuse zob pe Vantu in scandalul FNI, a continuat sa faca zob alte tinte, dar din studiourile din Casa Scanteii ale Realitatii. Iar Vantu insusi spune ca Gandul e ziarul lui favorit. Daca ati ratat interviul atunci, cititi-l, pentru ca e savuros.
Celalalt scenariu e cu adevarat “mind blowing”. Stirea care l-a ingropat pe Mircea Geoana in campanie, vizita la Vantu acasa, a aparut in ziua dezbaterii pe doua site-uri: Catavencu si Hotnews. Daca ambele sunt ale lui Vantu, atunci acesta s-a decis cel putin in ultima clipa sa isi scape pielea in varianta in care Basescu castiga alegerile: sa se puna la adapost de razbunarea scorpionului, dandu-i pe tava pe Prostanac. In plus, marturiile decisive despre cum se relaxeaza Geoana ba in delta ba in strada Paris au fost scapate in doua randuri chiar de Vantu la propria lui televiziune.
Sorin Ovidiu Vantu
Sursa foto: Hultan
Daca analizam cum s-au comportat mediile detinute de Vantu in campanie, avem cateva argumente pentru fiecare din cele doua scenarii.
Pentru scenariul in care Vantu a mizat toti banii pe Geoana pledeaza transformarea Cotidianului intr-un fel de Jurnalul national mai furibund decat “originalul”, transformarea Realitatii intr-un fel de Antena 3 (ceva mai rezervata, e drept, dar nu mai putin indecenta), coordonarea cu INSOMAR. Pana la 6 dimineata cand Hrebenciuc a trecut la planul B (cu fraudarea), pentru Realitatea nu au existat alte cifre decat cele care spuneau ca Geoana a castigat. Inclusiv zilele urmatoare postul a continuat sa fie disciplinat pe linia umflarii temei fraudarii, negand practic realitatea victoriei lui Basescu. Pana si revista culturala a lui Patapievici, Idei in dialog, a fost sugrumata de Vantu in campanie.
Pentru scenariul in care Vantu a preferat sa aiba un plan B in relatia cu Basescu pledeaza infiintarea VoxPublica, platforma electronica pe care au fost rabdati si fanii presedintelui. S-a ajuns chiar la o situatie vecina cu schizofrenia: simpaticul Ioan T Morar il demasca pe Geoana ca s-a vazut cu patronul lui.
Miscarile de trupe de la HappyFish par sa mearga in directia scenariului in care Vantu si-a pariat banii pe oricine altcineva decat pe Basescu. Site-ul de divertisment a suferit un adevarat cutremur dupa ce membrii sai cei mai talentati, in frunte cu Alexandru Hancu, au plecat la Divertis. Au urmat si alti nemultumiti, intre care Dragos Musat de la Catavencu si bloggerul Arhi. In urma lor, site-ul a avut o cadere de inspiratie, cazand in vulgaritate, cu un atac ireproductibil la adresa lui Basescu.
HappyFish e detinuta printr-o suveica de firme de Tudor Liviu Marin si Sorin Marin. Daca numele acestuia din urma va suna cunoscut, da, este acelasi pe care Vantu l-a trimis la inaintare in actionariatul Catavencu prin anii ’90, inainte de a-si anunta pe fata preluarea revistei de satira politica.
Oficial, la Hotnews actionariatul e dominat de sotii Manuela Preoteasa si Margarit Ionel Timbolschi. Alaturi de ei sunt asociati Andrei Woinaroschi, Diana Tereza Salistean si Cristian Sima. Manuela Preoteasa mai este implicata si in reteaua Euractiv, impreuna cu un pesedist, Dan Luca. Culmea e ca acuzele cu privire la Euractiv erau formulate chiar in Ziua, de Cristian Unteanu, angajat al lui Sorin Ovidiu Vantu. Ceea ce lasa deschisa intrebarea daca suspiciunea asupra actionariatului Hotnews e o dezvaluire sau o intoxicare.
Ceea ce ramane ca o certitudine, pentru moment, e ca Hotnews a avut un comportament jurnalistic curajos si onest pe perioada campaniei electorale, fiind locul in care au putut razbate multe stiri interzise pe televiziunile mogulilor.

In preziua alegerilor a iesit pe piata o fumigena atat de aiuritoare incat amatorii de barfe si smenuri politice au avut dificultati in a deslusi cine era de fapt victima si cine castiga de pe urma “scaparii” unui asemenea material pe piata.
Inregistrarea era realizata in timpul unor repetitii facute pentru dezbaterile televizate cu potentialii prim-ministri, care aveau ca scop sa-l pregateasca pe Calin Popescu Tariceanu de infruntarea cu rivalii din PSD si PD-L. Totul se realiza sub supravegherea unor consilieri de imagine straini (probabil celebrii Arthur Finkelstein si Tal Silberstein) dar si a mioriticului Dan Andronic.
In respectiva inregistrare, Bogdan Olteanu il interpreteaza pe Theodor Stolojan, iar Dan Andronic, pe Mircea Geoana.
Dincolo de momentul hilar, destul de compromitator pentru Bogdan Olteanu, care “combate” cu aplomb impotriva coruptului de Relu Fenechiu, coleg de partid in restul timpului, adevarata stire ar fi trebuit sa fie modul in care o echipa de campanie platita sa ajute un candidat, poate face in realitate servicii majore unui contracandidat, furnizand presei materiale demne de “camera ascunsa”, in chiar preziua alegerilor. Inainte de a fi consultant pentru PNL, Dan Andronic i-a fost consilier lui Adrian Nastase, dar isi datoreaza mare parte din celebritate rolului pe care l-a jucat in scandalul Vantu-FNI. Andronic era unul din oamenii de incredere ai lui Sorin Ovidiu Vantu, trecand de partea lui Mihai Iacob, patronul de atunci al Curentului, ziarul care a sustinut o intreaga campanie de dezvaluiri indreptate impotriva fondatorului FNI. Mai mult, presa a speculat ca tanarul (pe atunci) jurnalist n-ar fi tocmai strain de divortul intentat patronului sau de Angelica Vantu.

La doar cateva ore de la izbucnirea scandalului, Dan Andronic a prezentat pe blogul sau o alta inregistrare (se intelege, din arhiva personala), care dovedeste ca materialul fusese editat, pentru a sugera o alta succesiune:

Media

Film

Muzica

Sport

Funny

Spiritualitate

Politica